Løypetraseer

Alle løyper starter fra kunstgressbanen

       

Nybegynnern (5 Km)

5 km løypen legger seg tett opp til Brennarunden, som er en kjent og kjær tursti. Løypen er spennende og variert, med kupert skogsløype, grusvei og noe asfalt. Passer fint til også yngre barn i følge med voksne.

 

5 Km har én drikkestasjon hvor det er satt frem beger med energidrikk og vann, denne er markert i kartet. Løypevakter i gule vester er plassert  langs løypen.

 

Løypen vil bli merket opp med blå og hvite banner og skilt.

5 km
10 Km løypekart

Hovedløypen er på 10 km og er på ca 170 høydemeter. Det gjør Sørmila til en relativt tøff løpstrasé.

 

Det blir profesjonell tidtaking i regi av EQ timing på alle distanser, inkludert mellomtid på halvamaraton.

 

Løypen vil bli merket opp med blå og hvite banner og skilt. Løypevakter i gule vester er plassert  langs løypen.

 

Det er lagt inn 2 drikkestasjoner hvor det blir satt frem beger med energidrikk og vann. Disse er markert i løypekartet under.

 

10 km Kart med mål

Halvmaraton (21 km)

Halvmaratonløypen er 10 km traseen x 2, med en innlagt 1 kilometers sløyfe ved kunstgressbanen rett etter start. Se løypekartet med startsløyfen under.

 

Totalt antall høydemeter er 340. Det plasserer Sørmila blant de tøffere traseene for halvmaraton. Til sammenligning er Oslo halvmaratons løype på 223 høydemeter og denne regnes som meget hard.

 

Det er lagt inn 2 drikkestasjoner i traseen, pluss drikke ved mål, dvs. at på halvmaratondistansen er det 5 drikkestasjoner hvor det vil være satt frem energidrikk og vann.

 

Løypen vil bli merket opp med blå og hvite banner og skilt. Løypevakter i gule vester er plassert  langs løypen.

 

Det blir profesjonell tidtaking i regi av EQ timing på alle distanser, inkludert mellomtid på halvmaraton.

startsløyfe 21 km ny